Set de instrumente PDF în meniul contextual

În majoritatea cazurilor, fișierul pe care dorim să-l prelucrăm se află în managerul de fișiere Windows, File Explorer. Indiferent că este un fișier PDF, un fișier Word, sau un fișier imagine, este foarte util ca accesarea sa să o putem face direct din meniul contextual. Debenu PDF Tools are o varietate de caracteristici, chiar și în ediția gratuită, oferind o gamă largă de posibilități de editare a documentelor în format PDF.

instrumente pdf meniul contextual

Integrarea în meniul contextual (click dreapta) în Windows Explorer este perfectă, oferind accesul instantaneu la editarea fișierului respectiv.

Printează documente de la distanță cu Google Cloud Print

Dacă în urmă cu ceva timp v-am prezentat o imprimantă virtuală, Doro PDF, cu ajutorul căreia se poate salva conținutul unei pagini web, document text, word, etc, în format .PDF, astăzi revin la subiect pentru a vă prezenta un alt mic program, Google Cloud Printer, care face aproximativ același lucru, cu excepția că documentele PDF se pot salva direct în Google Drive sau printa de la distanță, la o imprimantă fizică asociată unui calculator cu Google Chrome în care aceasta a fost asociată. Programul mai oferă posibilitatea salvării documentului .XPS, caz în care veți avea nevoie de XPS Essentials Pack, pachet care îl veți găsi pe aceeași pagină web pentru descărcare. Printarea virtuală se face tot cu combinația de taste Crtl+P, apoi veți alege Google Cloud Printer din lista imprimantelor.

Google Cloud Print

Pentru a putea printa un document de pe laptop, smartphone sau tabletă cu imprimanta conectată la sistemul desktop, după instalarea driverului Google Chrome Printer, accesăm Google Chrome » Setări » Afișați setările avansate… » Google Cloud Printer » Adăugați imprimante:

Imprimantă virtuală de documente PDF

Probabil de multe ori ați dorit să printați conținutul paginii unui site, al unui document text, în format .PDF, dar nu aveți imprimantă. Doro PDF, un program gratuit, se comportă exact ca o imprimantă. După instalarea sa nu veți găsi nimic, nici măcar în meniul Start, iar asta deoarece Doro PDF nu dispune de propria-i interfață. În ceea ce privește folosirea imprimantei virtuale creată de acesta, este foarte simplu: să presupunem că avem o pagină web deschisă și dorim să printăm conținutul acesteia într-un document PDF. Procedăm ca în cazul unei imprimante reale, deci tastăm Ctrl+P, iar în fereastra de dialog alegem Doro PDF Writer:

imprimanta virtuala PDF

Dacă doriți, aveți posibilitatea să optați pentru aspectul de printare, numărul de pagini pe coala de hârtie virtuală, în opțiunile respective din Preferences.

Cititor gratuit de documente PDF, EPUB, MOBI, DJVU, CBR și CBZ: GeniusPDF

Astăzi am reușit să fac rost de un curs pe care mi-l doream de foarte mult, dar când să-l deschid mi-am dat seama că n-aveam niciun cititor de documente PDF instalat în calculator, așa că am profitat de ocazie pentru a încerca unul pe care nu l-am mai folosit până acum: GeniusPDF.

GeniusPDF: cititor de documente PDF

GeniusPDF este un cititor gratuit de documente PDF, EPUB, MOBI, DJVU, CBR și CBZ, adică cele mai întâlnite formate în cazul facturilor, manualelor, cărților și revistelor digitale. Programul este foarte rapid, acesta deschizând aproape instantaneu chiar și documente de peste 60 MB, în ciuda faptului că nu este un mare consumator de resurse.

LibreOffice, suita de programe de birou care elimină dependența de Windows

Că vrem sau nu vrem, Windows este sistemul de operare cel mai răspândit pe PC-uri și notebook-uri. În ceea ce privește alte dispozitive, cum ar fi tabletele sau smartphone-urile, lucrurile sunt puțin mai nuanțate, dar trebuie să recunoaștem că acestea sunt, mai degrabă, niște gadget-uri, decât niște unelte de productivitate. Așa se face că Windows și programele Microsoft asociate au instituit, practic, un monopol industrial. Astfel, de exemplu, cum utilizarea unui calculator de birou presupune, aproape întotdeauna editarea unor texte, utilizarea unui puternic procesor de texte este o condiție sine qua non. Așa stând lucrurile, ce procesoare de texte vor fi instalate / utilizate pe cvasi-totalitatea calculatoarelor din birourile tuturor firmelor, din întreaga lume? Întrebare retorică, răspunsul îl știm cu toții, este vorba de programul Word, din cadrul pachetului Microsoft Office. Sunt Word-ul și celelalte programe din suita Microsoft Office atât de bune, atât de utile, încât prezența lor să fie indispensabilă în orice birou, al oricărei firme?

Îndrăznesc să afirm că până și cei mai înfocați adepți ai programelor Microsoft ar sta puțin în îndoială înainte de a răspunde la această întrebare. Fiindcă, în mod real, răspunsul nu poate fi afirmativ. Există numeroase programe care fac servicii similare, și, de multe ori, poate mai bine decât cele din suita de birou Microsoft Office. Și atunci, de ce lumea le preferă pe acestea din urmă?

În primul rând, ar trebui să vedem, poate, cine e “lumea”. Nu am date concrete, însă îndrăznesc să afirm, așa, din ce cunosc eu, că în mediul casnic, personal, utilizarea alternativelor Microsoft Office este mai răspândită decât în mediul economic/industrial. Pentru că oamenii sunt mai deschiși noului și alternativei decât firmelor.

LibreOffice

Apoi, cred că e vorba de ceva similar uzului limbii vorbite. Rareori ne exprimăm într-o limbă pentru că e mai melodioasă sau are anumite nuanțe pe care le apreciem mai mult. Nu, folosim limba pe care o utilizează toți ceilalți, pe care o cunoaștem cel mai bine și pe care o cunosc și ceilalți. N-o să schimbăm noi lumea, și dacă șeful ne-a cerut un raport urgent, n-o să i-l trimitem în format odf, dacă până acum i l-am trimis în format doc/docx. Și, e vorba și de comoditate. Știm că există ceva mai nou, sau mai bun, dar preferăm să utilizăm ceea ce știm deja.