Conectat la router, dar fără acces la Internet: configurarea corectă a conexiunii

Uneori, la conectarea calculatorului la un router, repetor sau punct de acces, prin rețeaua fără fir (wireless), deși ați introdus corect parola de acces la rețea atunci când aceasta v-a fost solicitată de către asistentul de configurare a conexiunii, e posibil să nu aveți acces la Internet.

În astfel de situații își face apariția deasupra iconiței de conexiune wireless un triunghi galben, iar dedesubt de numele rețelei, textul No internet access (fără acces la Internet). Iată un exemplu:

No Internet access

Rezultatul apariției acestei probleme e unul singur întotdeauna: de pe respectivul computer nu va putea fi accesat niciun site Web. Cât despre remediile disponibile, ei bine, acestea variază de la caz la caz, iar asta deoarece, de asemenea, problemele pot fi provocate fie de o configurare greșită a parametrilor conexiunii la Internet, fie de două dispozitive incompatibile între ele.

Limited or no connectivity – No Internet access

În momentul în care observați că nu aveți acces la Internet, înainte de a pune problema pe seama altor factori, asigurați-vă că ați configurat corect conexiunea. Pentru asta, dați click pe iconița de conexiune wireless, apoi faceți click pe link-ul Open Network and Sharing Center.

Open Network and Sharing Center

În fereastra ce se va deschide, Network and Sharing Center, dați click pe Change adapter settings, pentru a accesa panoul Network Connections.

change adapter settings

După identificarea adaptorului wireless prin care s-a făcut conexiunea la router, dați click dreapta pe acesta și alegeți, din meniul contextual ce se va deschide, opțiunea Properties:

proprietati adaptor de retea wireless

La deschiderea panoului de proprietăți a conexiunii, selectați Internet Protocol Version 4 (TCP/IPv4) și dați click pe butonul Properties:

Internet Protocol Version 4 TCP IPv4

În mod implicit, conexiunea este configurată pentru a primi în mod automat setările necesare pentru a putea accesa Internetul. Bifați caseta Use the following IP address, apoi introduceți manual, pe rând, în casetele ce corespund acestora, următoarele:

  • IP address – adresa IP alocată conexiunii.
  • Subnet mask – de regulă este adăugată automat și are valoarea 255.255.255.0
  • Default gateway – adresa IP a routerului
  • Prefered DNS server – adresa IP a serverului DNS principal
  • Alternate DNS server – adresa IP a serverului DNS secundar / alternativ

După introducerea respectivelor informații, apăsați butonul OK.

Use the following IP address

În funcție de adresa IP a routerului, care de regulă este 192.168.1.1, 192.168.0.1 sau 192.158.0.50, vom determina adresa IP pe care o vom aloca PC-ului, respectiv cea care va trebui introdusă în caseta IP address.

De exemplu, dacă adresa IP a routerului (informație pe care o putem afla de la fabricantul dispozitivului), este 192.168.1.1, adresa IP a PC-ului poate avea o valoare cuprinsă între 192.168.1.2 și 192.168.1.254, 192.168.1.13, de exemplu.

Tot ce contează e ca adresa IP pe care i-o vom aloca conexiunii PC-ului să nu fie folosită de router sau de către un alt dispozitiv conectat deja la acesta, cum ar fi smartphone-ul, tableta sau smart TV-ul. Dacă n-ați înțeles ce aveți de făcut, vă pun la dispoziție un mic tutorial video în care, cu altă ocazie, am încercat să explic pe înțelesul tuturor despre ce este vorba.

Ar mai fi de spus că după salvarea modificărilor și închiderea panoului de proprietăți a rețelei, vă recomand să reaccesați acest panou pentru a vă asigura că valorile introduse au fost salvate. O spun deoarece în unele cazuri nu se salvează adresa IP a routerului, caseta acestei valori rămânând necompletată:

Default gateway

Dacă observați că adresa IP a routerului (default gateway) nu a rămas salvată, completați iar caseta și apăsați butonul OK. Fără de aceasta nu veți avea acces la Internet!

Cât despre serverele DNS, ei bine, acestea pot fi DNS-urile publice de la Google, cele pe care le folosesc eu, respectiv 8.8.8.8 și 8.8.4.4, sau cele oferite de către operatorul de servicii la Internet.

De asemenea, ca DNS principal puteți folosi adresa IP a routerului, iar cealaltă casetă o puteți lăsa necompletată. Astfel, veți avea acces la Internet prin DNS-urile configurate în router.

Dacă nici după setarea manuală a parametrilor conexiunii nu aveți acces la Internet, vă recomand să urmați și instrucțiunile oferite în ghidul de configurare a routerului publicat pe cristianls.ro.

De asemenea, s-ar putea să vă ajute și programele de reperare a conexiunii prezentate pe site, acestea fiind capabile să ajusteze în mod automat parametri optimi pentru conectarea la Internet.

514 Comentarii

  1. Buna seara, problema mea este ca am semnal fara niciun x sau triunghi galben, din control panel pare ca totul este in regula dar cand intru pe goolge imi apare mesajul „pagina este indisponibila” iar pe telefon am internet si merge fara probleme

  2. Am și eu o problema..cam la fel…netu pe pc îmi merge ..Google absolut tot …dar de câteva zile nu îmi mai apare sa mă conectez la router de pe telefon laptop tableta…Va rog sa ma.ajutați , facebook-ul meu este Albert , va rog sa mă contactați dacă știți ce trebuie sa fac ! Multumesc

  3. Buna ziua! La mine problema este ca de foarte multe ori imi cade conexiunea iar cand caut sa vad care este problema imi scrie la router limited access. Sa fie din cauza ca sunt conectat la un al 2-lea router, care lam configurat sa primeasca semnal de la alt router ?? Ce sa fac? Multumesc

  4. Buna ziua! Problema mea este ca am semnal fara niciun x sau triunghi galben, din control panel pare ca totul este in regula dar cand intru pe goolge imi apare mesajul „pagina este indisponibila” iar pe telefon am internet si merge fara probleme. Ma puteti ajuta?

    • Buna Ziua.
      Ati incercat eliminarea datelor de navigare din browser?
      Recomand pentru aceasta operatiune utilizarea programului CCleaner.
      De asemenea tastati combinatia Windows + R, in fereastra Run(Executare) nou aparuta scrieti cmd, tastati Enter iar in fereastra nou deschisa tastati comanda ipconfig/flushdns urmata si ea la randul ei de tasta Enter, la aparitia mesajului „Successfully flushed the DNS Resolver Cache.” iesiti din fereastra in care v-ati aflat.
      Verificati setarile antivirusului/firewall daca aveti instalat in prezent asa ceva, incercati de asemenea si posibilitatea utilizarii functiei System Restore in caz de forta majora.
      Daca problemele persista incercati contactarea operatorului pentru detalii suplimentare.
      Succes!

  5. Imi apare pe calculator ca nu este disponibila pagina dar pe telefon merge bine „no conectserver”.care este problema? Internetul este de la orange

  6. Salut,o belea de asta am si eu,in loc de banca aia imi apare o casa 2,si de atunci nu mai pot intra in partitia C si nici ca sa mai deschid documentele, oare asta poate fi o problema?baiul mai mare e ca am windows pe germana si aici explicatiile sunt in engleza. :-)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *